Állítólag...

2011.08.31. 21:03

 

...nyéllel ellátott vasgolyó lengetése előnyösen hat a triatlonos (és egyéb) sportteljesítményre! 

 

Már régóta vágytam egy ilyen egyszerű, szép (piros!) eszközre, ami kis helyen elfér és felér egy edzőteremnyi súlyzóval. Úgyhogy 16 kg-mal gyarapítottam a sporteszközeim tömegét és miután tankönyvet is szereztem, az utóbbi hetekben elkezdtem bohóckodni a kis golyócskával.

 

Egyelőre csak ismerkedünk, ezért az edzesonline-ra nem írtam be ezeket, de lassan már edzésértéke lesz a dolognak…

 

 

Kiváncsi vagyok ér e majd valamit! Van akinek bejött…

 

 

 

 

Aztán vettem egy szép narancssárga hengert is. Ezen fetrengeni fantasztikus! Tényleg felér egy közepes masszázzsal! (A képen nem én szerepelek!:)

 

 

 

 

 

 

 

Lassan beindul a mozgás is (az eddigi pihengetés nagyon jól esett), de október végéig ízi rájder leszek. Addig tanulás ezerrel, egy giga (szak)vizsgára (gének, kromoszómák, szindrómák és más úri huncutságok), ez a harmadik megaproject az idén (Baba+IM+ez, és még van egy negyedik…). Legalább úgy be vagyok tojva tőle, mint az IM-től voltam, úgyhogy közben golyózgatok, nehogy begolyózzak…J

A bejegyzés trackback címe:

https://op-ironman.blog.hu/api/trackback/id/tr963193968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

laciii79 2011.09.01. 11:06:03

A tapasztalataidról, ha kérhetem, folyamatosan számolj majd be. Érdekel! Köszi. :-)

kombinat · http://cciepursuit.blog.hu 2011.09.02. 14:40:03

A henger nekem nem jött be, semmilyen hatást nem vettem észre.
Lehet az zavart be, hogy hetente járok masszőrhöz a lábammal.

KlimentLaci 2011.09.04. 13:44:47

Szia, én 9 hónapja kezdtem a kettlebellt, csoportos edzésre járok, 20 kg-t adtam le(nem csak e miatt, mert közben elkezdtem az ironmanra is szépen készülni közben stb, de kiegészítő sportnak, alapozásnak tőkéletese szerintem! Az smr henger pedig kötelező mindenkinek szerintem :D Ha meg komolyabban elkezdesz foglalkozni a kettlebellel, érdemes lenne egy instruktor segítségét kérni az alapok elsajátítása miatt, nehogy valamit rosszul csinálj, és úgy rögzüljön be! További sok sikert a felkészüléshez!

myke6969 · http://ironmyke.blog.hu/ 2011.09.06. 16:39:07

Gratulálok az új eszközökhöz!

Valamikor gyere fel hozzánk egy Crossfittes edzéskörre (esetleg szaunás levezetéssel). Van benne lépcsőzés, kettlebell, húzodzkodások, ugra-bugra és egyéb hánytató finomságok :)

Ivan Grasso · http://op-ironman.blog.hu/ 2011.09.08. 19:12:48

@myke6969: ettől egyelőre még meghalnék, de az a cél, hogy ezek menjenek. Viszont megnézném hogyan csinálod! :)

@KlimentLaci: gratulálok az eredményeidhez! 9 hónap alatt 20kg óriási eredmény! Szívesen mennék én is csoportos órákra - fent van a "kívánságlistámon" a crossfittel együtt - de most csak így tudom megoldani. A könyvet viszont meg is rendeltem, köszi a tippet! Sok sikert a felkészülésedhez, légy kitartó! :)

Ivan Grasso · http://op-ironman.blog.hu/ 2011.09.08. 19:29:39

@kombinat: egyelőre hátmasszázs helyett használom, arra tényleg fantasztikus! Lábra majd meglátom milyen, ha elkezdek végre futni! :)

@laciii79: Láttam az EO-n, hogy komolyan erősítesz, úgyhogy erről biztosan többet tudsz mint én! :) Egyelőre annyit tudok mondani, hogy itt jobban oda kell figyelni a gyakorlatok kivitelezésére, mert nem egyszerű. A program szerint a lendítést:

www.youtube.com/watch?v=NdvF6f3tKlU&feature=player_embedded

és a felállást kell csinálnom:

www.youtube.com/watch?v=uXcuut-LVVE&feature=player_embedded

ez utóbbinál a videotól eltérően vissza i kell feküdni.
A kettő közül ez az utóbbi a nehezebb. Két hét gyakorlás után most már meg tudom csinálni mindkét kézzel 5 percig folyamatosan, de még mindig inkább "mutatványnak" érzem, mint gyakorlatnak. Érdekes, hogy ez egy neház gyakorlat, ennek ellenére Pavel könyvében ezzel kell kezdeni. Érdekes...

Izomláz a farizomban, és főleg a mély hátizmokban végig, egészen a nyakig volt. Ez nagyon jó triatlonhoz, de egyébként is. Az külön jó, hogy nem kell más hozzá, csak ez az egy golyó, bár az elején nem tudtam felállni a 16kg-ossal, helyette kénytelen voltam egy 12kg-os kézisúlyzóval helyettesíteni a technika tanulása miatt (még egy golyót nem akartam venni). A felállásnál ez is jó volt, gyakorlatilag ugyanaz a gyakorlat ezzel is. A felállást most is először súly nélkül kezdem, majd a 12kg-os kézisúlyzóval, és utána jön a 16-os golyó. Majd még írok róla...

kombinat · http://cciepursuit.blog.hu 2011.09.08. 22:25:46

@Ivan Grasso:
Érdekes ez a kettlebell, régebben nézegettem, de félek, hamar megölném magam egy 40kg-s verzióval. :)

Inkább maradok a futások utáni 150 fekvőtámasznál.

laciii79 2011.09.08. 23:02:33

@Ivan Grasso: A komoly erősítés sima konditermi edzéseket jelent, csak én nagyképűen "testépítés"-ként aposztrofálom őket. Szóval nem tudok én erről olyan sokat. Örültem a videóknak és a beszámolónak, köszi. :-)

PecsiPeter · http://pecsipeter.blog.hu/ 2011.09.09. 11:45:02

@Ivan Grasso:
Esetleg tudom ajánlani a kőgolyókat is! :)
Azoktól is olyan helyeken lesz izomlázad amikről nem is tudsz,hogy van Neked:):):).
Egészen véletlenül van is egy 120-135-145ös készletem:).(kg:))
süti beállítások módosítása