INSANITY – (Őrület)

2012.01.08. 21:55

Az Ironman után tükörbe nézve még mindig nem egy igazi sportembert láttam, illetve a futás során tapasztalt sérülékenységem meggyőzött arról, hogy mélyebbre kell ásnom! Még mindig túlsúlyosnak érzem magam (az Ironman-en 83kg voltam 178 cm-vel, most jóval több) és a tartó izmok is gyengék! Az állóképességet sikerült megszereznem, de erő-állóképességem még mindig nincsen. Ezért ősszel a tanulás alatt az erő titkait kutattam. 

Említettem korábban a Kettlebell-t. Erről jelenleg is az a véleményem, hogy nagyon jó, de egyénileg végezhető komplett, ugyanakkor élvezetes edzésprogramot nehéz rá építeni. Nekem önmagában unalmas volt, de kiegészítésnek nagyon ajánlott. Persze tudom, el kell menni az órákra, de sajnos nem tudok elmenni. Jelenleg nem megy.

Másik próbálkozás a Fegyencedzés volt, amit egy kedves kommentelő ajánlott. Azóta én is ajánlom, szerintem ezt mindenkinek el kell olvasnia, lehetőleg serdülőkorban. Rendkívül hasznos olvasmány. A szerző majdnem tökéletes munkát végzett, de csak majdnem. A gyakorlatonként leírt 30 szint kiválóan ki van dolgozva, de a végén az edzéstervek elnagyoltak, ezért nem találtam meg a rendszert benne. Később biztosan fogom a gyakorlatokat csinálni, de jelenleg önmagában kevésnek éreztem.

Így tovább keresgéltem a komplex edzésprogramok között és végül hármat találtam. Ezeknél a kajálás is be van építve és általában interval tréning, súlyzós és cardio edzések kombinációi.

Az első Chris Krueger rendszere a „Heart of a Champion”. Ez már komplett program, de hátránya, hogy edzőterem kell hozzá. Részletesen áttanulmányoztam, aki tudja bevállalhatja, rettentő jól meg van csinálva.

A második  két program körül nagy a felhajtás a tengeren túl, mindkettőt a „Team Beachbody” cég jegyzi.

Az egyik a P90X, egy 90 napos program, rendkívül aprólékosan kidolgozva. Jelenleg a második szériánál tartanak. Ez többféle edzést kombinál: súlyzós, cardio, jóga, crossfit. Aki ezt végigcsinálja a siker garantált.

A másik az Insanity (őrület), amihez nem kell semmilyen eszköz, de csak haladóknak ajánlott. A szlogen szerint a legkeményebb edzésprogram ami valaha DVD-n megjelent!

Végül ezt választottam, mivel úgy éreztem nekem is erősen kell haladni, és az különösen vonzó volt, hogy nem kell hozzá eszköz.

Lássuk miből is áll ez az edzés. Először egy kis bemutató videó:

 

 

Látszik, hogy a gyakorlatok nem bonyolultabbak, mint egy alsó tagozatos testnevelésóra bemelegítő gyakorlatai, viszont aki kipróbálja rögtön érezni fogja, hogy ez azért nem olyan egyszerű. Az intenzitás végig magas, ennek ellenére bele lehet vágni, mivel a rendszer igen jól ki van dolgozva. Tízegynéhány óratípus van elosztva 9 hétre, heti 6 nap edzéssel, egy pihenőnappal. Kicsit rendszereztem őket, így átláthatóbb a fokozódó nehézség.

 

 

 

 

Az edzéseket jobb híján a időtartamuk alapján raktam sorrendbe, ez többé-kevésbé megfelel a nehézségnek is.   

 

 

 

 

 

 

Az órarend pedig így néz ki: 

(Az "Upper Body Weight Training" nincs az órarendben, az fakultatív)

Látható, hogy aki ezt végigcsinálja, annak nem lesz szüksége mellette más edzésre. Maga az edzés a kosárlabda, kézilabda, amerikai foci, illetve katonák edzésére hasonlít leginkább. Az első hét kegyetlen, de a másodikon már az örömet is meg lehet találni benne! :)

Konstans izomláz garantált, alapvetően az alsótestben. Nagyon kemény. Triatlont tekintve a kerékpáros teljesítményt biztosan javítja, futásnál pedig megerősíti a tartó izmokat, terepfutóknak kifejezetten ajánlanám. Az úszást befolyásolja legkevésbé.

Előnye, hogy csak egy 2x1 méteres hely és egy tornacipő kell hozzá, semmi más. Már csináltam egész kis helyen, munka után melóhelyen (kényszerből), simán ment. Elszántság kell hozzá, ennyi. A kajálásra van egy külön füzet, de csoda nincs benne: kalóriaszámolás, sok zöldség-gyümölcs, fehérje és kevés finomított szénhidrát. Próbálom ezt is.  

Dec.28-án kezdtem el, 90 kg testsúllyal, 107 cm-es haskörfogattal. A program február végéig tart. Nem egyszerű, mert nekem reggel 5 és 6 között kell megcsinálni, de egyelőre úgy tűnik menni fog. Természetesen készült az elején fotó, ezt majd a végén publikálom ("before-after") ! 

Mellette vasárnaponként Spinning, 1-1 rövidebb futás, úszás jön szóba, de most ez az elsődleges. Magam is kíváncsi vagyok mit dob ki a végén a gép!  

Aki szeretné megvenni a DVD-ket, pl. megrendelheti: innen. Szerintem megéri. Aki nem akarja magát költségekbe verni, az a filecserélők háza táján is körülnézhet, hátha megvan! (megvan).

Úgy tűnik lassan minden visszatér a régi kerékvágásba, most már gyakrabban próbálok jelentkezni! :) 

INTRO

2012.01.08. 21:38

(nov.26-dec.28) 

Egy kis rövid összefoglaló, mielőtt ismertetném az újabb projektet!

 

November 26-án Mikivel futottunk egyet a János hegy környékén amikor is rosszul léptem és egy kövöm kibicsaklott a bokám. Itt még előtte vagyunk, aztán már nem volt ilyen őszinte a mosolyom! :) 

Szerencsére csak az alsó ugróízület sérült (egy szinttel a boka alatt) így nem alakult ki instabilitás, nem kellett begipszelni, de a sérülés elég komoly volt. Az első héten a járás is igen kemény kihívás volt. Annyiban viszont nem jelentett csapást a dolog, hogy szervezési okokból a PhD munkám házivédését egy hónappal előrehozták, így 6 heti munkát kellett 2 hét alatt megcsinálnom. Így az ezt követő hetekben még alvásról is alig lehetett szó, nemhogy sportolásról akkora hajtás volt, de végül sikerült lenyomni dec.16-án. Ez nekem komoly előrelépés, úgyhogy feledtette a malőrt.

A súlyomat viszont nem, ami Karácsonyt követően már kilencessel kezdődött, úgyhogy sürgősen csinálnom kellett valamit! Futni még nem tudtam, de Spinningen december 18-án a lábam már jól viselkedett ezért elkezdődhetett az új projekt, amit a következő posztban ismertetek.