ADVENTURE STARTS HERE...

2011.11.13. 23:01

Végre "itthon"! :) 

Mint már korábban írtam, hosszú "távollétem" oka egy vizsgára (második szakvizsga) készülés volt, amin nov. 11-én sikerült megfeszített munkával végre túlesnem. Majdnem emiatt nem indultam idén az Ironman-en! Persze utólag nagy hülyeség lett volna, így viszont a fekete leves őszre maradt, több hónapnyi tanulást kellett néhány hétbe belesűrítenem. A legrosszabb az volt, hogy ilyen gyönyörű ősz régen volt, közben én a négynapos hétvégén is zombiként ülhettem a könyvek fölött...

A vizsga előtti napon, a végső 16 órás menetben már csak a 9 hónapos Aliz baba tartotta bennem a lelket...

Érthető, hogy megörültem amikor Ironsün felhívott, hogy a Nagy Hideg-hegy futást egy héttel elhalasztották nov.12-ére, így a vizsga másnapján nem volt kérdés mi lesz az első program!

Végül szombat reggel kicsit hunyorogva, "imbolygó léptekkel" kiléptem a napfényre és irány a Börzsöny! Nemcsak a mozgás, a levegő, de a bandázás is nagyon hiányzott már! Reggel mérlegeltem egyet: 88kg azaz 5 kg-mal több mint az IM-en! Ez várható volt, mivel a feszültséget kritikátlan zabálással vezettem le, de ez be volt kalkulálva. Ennek örömére gyorsan csináltam magamról néhány egész alakos képet egyrészt elrettentésül, másrészt majd jó lesz before-after képnek! :) 

A rajt az idén a Cseresznyefai parkolóban volt. Pécsi Peti, Tibike, Pumesz, Ironsün, Tepó volt az IM különítmény. Épp összejött a csapat és már indultunk is... 

A pálya könnyebb volt az eddigi útvonalnál. Egyrészt kevesebb volt a szint, másrészt a dózerúton nagyon könnyű volt futni nem úgy, mint bent a terepen, ahol a régi útvonal ment. A távolság viszont csaknem azonos volt. 

Várható módon a formám nagyon gyenge volt. A többiektől egyből leszakadtam, így lassú, de egyenletes tempóval tartva a 168-170/min körüli pulzust 59:38 alatt felértem. 

 Gyönyörű napsütés és rengeteg ember fogadott fent!  

A srácok jóval előttem értek fel, 42-51 perces időkkel.

 

És a szokásos csapatkép:

 

Végül kettévált a társaság: Tibike és Pumesz, Pécsi Peti vezetésével belevetették magukat a vadonba. Tepó, Ironsün és jómagam lekocogtunk a dózerúton.

Peti itt éppen nekikészül, hogy menetet vágjon a Nagy Hideg-hegy oldalába, méghozzá szálirányra merőlegesen! :)

 

Érdekes, hogy a lefelé menet időben mindig soknak tűnik, de közben legalább jót dumáltunk. 

Persze van gyorsabb módja is a hegyről lejövetelnek.

Egy kis Proximity Flying Jokke Sommer-rel:

A bejegyzés trackback címe:

https://op-ironman.blog.hu/api/trackback/id/tr693375539

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mata68 2011.11.14. 08:36:14

Gratulálok a vizsgához és a visszatéréshez egyaránt ! Tényleg nagyon rossz bentről nézni a napos időt:(

Tepó · http://tepo.blog.hu 2011.11.14. 11:43:12

Jó volt újra együtt lenni ezen a szép őszi napon!
A videó nagyon komoly, én is nézegettem ilyeneket az elmúlt hetekben. Állítólag 90 ernyős ugrás után lehet elkezdeni megtanulni. A ruha kb 200e Ft. Az élmény viszont megfizethetetlen, kb 100 km/h a horizontális, és 70-80 km/h a vertikális sebességed.

Ivan Grasso · http://op-ironman.blog.hu/ 2011.11.14. 12:22:03

@mata68: köszi, most olvastam, hogy egy darabig Te is szobafogságban leszel. Remélem nem sokáig, mielőbbi visszatérést kívánok itt is!

@Tepó: A cucc ára a legkisebb költség. Oda is kell utazni, és ez még nem garancia a jó időre és a kedvező széljárásra. Napokat lehet dekkolni egy ilyen helyen vacak időben. Ha többet akarsz ugrani, akkor legjobb ha helikopter szállít fel (ezek főleg úgy csinálják). A fickó 250 sima ejtőernyős ugrást javasolt mielőtt ilyesmivel próbálkozna bárki:
jokkesommer.com/faq/
vagy 500-at, ha azzal a komolyabb ruhával akar valaki menni amivel ők (Vampire 3-4). Szóval sok lóvé, sok idő és mindez fiatalon! Klassz lenne! :)
Érdemes letölteni az eredeti filmet (a 2 rész egyben 340Mb), ingyenes innen:
jokkesommer.com/videos/dream-lines/
HD+60fps brutál jól néz ki!

Tepó · http://tepo.blog.hu 2011.11.14. 13:11:09

@Ivan Grasso: Hát igen, eléggé költséges sport. Azt mondják, hogy eleinte csak helikopterből szabad ugrani, ezt amit itt nyomnak, hogy sziklafalról basejump, ezt tényleg csak sok-sok ugrás után.
Itt is egy HD minőségű felvétel:
www.youtube.com/watch?v=wzOXT_KmkWk&feature=feedu

IronSchwarczi · http://schwarczi.blog.hu/ 2011.11.14. 20:32:55

Csatlakozom Matához, gratulálok a sikeres vizsgához és a visszatéréshez!

oregbaka 2011.11.15. 15:16:10

Végre újra itt vagy! Mi is vártuk már a vizsgák végét:-)
Gratula mindenkinek a felfutáshoz. Jó ilyen képeket látni.
BANDÁZÁS:-)

Ivan Grasso · http://op-ironman.blog.hu/ 2011.11.15. 22:34:49

@IronSchwarczi: Köszi!
@oregbaka: Ma voltam nálatok felderíteni a "bázist"!

laciii79 2011.11.16. 00:03:02

Welcome back! ;-)
Jó volt újra olvasni téged!
Minden kép jó, de Alíz baba viszi a pálmát. :-)

PecsiPeter · http://pecsipeter.blog.hu/ 2011.11.17. 10:59:56

Király volt a (sajnos rövidke) bandázás!
A 88 kilóddal újra nyílt lett a verseny kettőnk közt:).
Erre az ugrásra rá lehet menni kezdőként is:) nem kell sokat gyakorolni előtte:). ismerek itt pár karaktert akik már akár holnap is le mernének ugrani:).
Sziklafalról is:).

PecsiPeter · http://pecsipeter.blog.hu/ 2011.11.17. 23:38:08

@Ivan Grasso: Még eszembe jutott 1-2 dolog.Ha minden igaz akkor Tibike nyerte a házi versenyt(nem tom ki mennyire vette komolyan).A "hegyi" tovább induló csapatot nem én vezettem:) hanem Pumesz hisz Nála volt a térkép is na meg persze Ő tud erdőben tájékozódni és a túristajelzéseket is ismeri.Hozzánk képest tapasztalt terepfutó:).
Ja és jót nevettem a fotóm címén:):):).Ütött:):):)

PecsiPeter · http://pecsipeter.blog.hu/ 2011.11.24. 17:17:01

@Ivan Grasso: Miki viszont szemtelenül csúcssportoló kinézetű!
Egyáltalán nem irigykedem amúgy :):):)

Tepó · http://tepo.blog.hu 2011.11.25. 13:15:44

@PecsiPeter: Miki, aki úgy néz ki, mint egy football bíró??? :-))

Ivan Grasso · http://op-ironman.blog.hu/ 2011.11.25. 15:26:45

@Tepó: Te is szép vagy, ne legyél féltékeny! :))
(és anno Te voltál a leggyorsabb!)

Tepó · http://tepo.blog.hu 2011.11.25. 16:44:47

@Ivan Grasso: nem vagyok féltékeny, de akkoriban ezen röhögtünk, hogy úgy fest a képen, mint egy foci bíró :-))az persze más kérdés, hogy Myke fizikumát mindenki megirigyelheti, köztük én is!
Igen, akkoriban én mentem a leggyorsabban, bírtam a savat még. Mára már elszoktam tőle egy kicsit :-))
süti beállítások módosítása